SAIFFER Online 3.1
Logo

Novinky
- Hlavná stránka
- Novinky
- Archív

Ostatné
- Úvahy
- Básne
- Poviedky
- Citáty
- Armáda
- Links
- Srandičky
- O autorovi
- O stránke
- Kniha návštev

Hudba
- Recenzie

Comics
- Recenzie
- Comics Zadarmo

Knihy
- Recenzie

PC Hry
- Recenzie


Hľadaj!



   PC HRY - RECENZIE


MEDAL OF HONOR: ALLIED ASSAULT

Medal of Honor je:
- FPS (First Person Shooter - strielačka z prvého pohľadu)
- z obdobia druhej svetovej vojny, kde bojujete proti nemcom
- hra dosť náročná na hardware (to platilo, kedysi)


      Prvá správa, ktorá ma donútila čakať, kým Medal of Honor: Allied Assault (MOHAA) výjde bola, že v ňom bude neuveriteľne spracované vylodenie v Normandii. Vylodenie v Normandii bolo pre mňa, po pozretí filmu "Zachránte vojáka Ryana" (Saving Private Ryan), niečo ako droga. Je to strašné, ale človek to stále chce (vidieť).

v tomto začínate vylodenie

     Neskôr som videl video v ktorom to vylodenie bolo predvádzané. Odvtedy som na MOHAA čakal jak besný. Keď som ho konečne mal v compe, začal som s veľkou chuťou pařiť, až som sa dostal k vylodeniu... :-))) Keď som ho (konečne) dohral, bol to skvelý pocit, ale potom som už nemal žiaden hnací motor. Niečo, kvôli čomu by som to mal hrať ďalej. Prvý ošial opadol. Hral som ďalej, ale pomaly ma to prestávalo baviť. Prešiel som ešte asi 4 misie a potom som hru vymazal.

...Dlho dlho nič...

     Po pol roku som sa dozvedel, že výjde datadisk Spearhead. Tak sa mi začal zase MOHAA motať po hlave. Až ma nakoniec navnadil film "Black Hawk Down" (Černý jestřáb sestřelen). Pri jeho titulkách bolo rozhodnuté. Idem si zahrať MOHAA od začiatku. Ale nie na obtiažnosti "Normal" ako predtým. Na "Hard".

...Inštalácia (mrte dlhá - 1,2 GB)...

     Tak teraz to bolo niečo geniálne. Každá misia bola zábavná. Všade sa bojíte, čo bude za rohom. Pri nemeckých hniezdách môžete pri nepozornosti zahynúť do sekundy. Keď sa dostanete až k vylodeniu, ktoré je úplne skvelé, hrajte ďalej! Hra na vás chystá plno prekvapení. Budete jazdiť na Jeepe aj v tanku. Prejdete cez zbúrané mesto plné sniperov. Lietadla vám budú svištať nad hlavou a dokonca na vás v tom sniperskom meste zhodia aj bomby. Pôjdete cez nemecké mestá, vlakové stanice, letiská ale aj cez lesy. Lesy, kríky a tráva. To je kapitola sama o sebe. Sú tu tak skvelo spracované, že sa dá nozaj za ne skriť. Ale zároveň je cez nich trochu vidieť. V multiplayery to môže byť veľmi dobre využitelné. Grafika celkovo je na vysokej úrovni, tak ako aj zvuky. Hudba umocnuje atmosféru na druhú (aj keď na atmošku v Alien vs Predator nemá :-)). Ešte dodám, že si dokonca raz nasadíte aj plynovú masku. Podotýkam, že nie len tak na okrasu.

moja najobľúbenejšia zbraň M1 Garand

     Celá hra je nesmierne realistická. Keď do vás lietajú guľky, obrazovka sa vám trasie a netrafíte skoro nič. Keď guľky lietajú okolo vás, vydávajú tak realistické zvuky, že sa pri každom výstrele modlíte nech vás to netrafí. Ďalšou skvelou vecou je "feeling", ktorý máte keď strielate so zbraňou. Zvuky a trhanie zbraňe sú tak skvelo spracované, že máte naozaj pocit, akoby ste ju držali v ruke. Takú radosť zo strielania som mal posledne v Half-Life, keď som strieľal so samopalom, ktorý mal aj granátomet (bola to zbraň číslo 3). Fakt skvelé. Vo výstrele zo snipeky úplne cítite tú silu guľky. Nabíjanie každej zo zbraní je úplne skvelé. Normálne vidíte ako vaša ruka vyberá zásobnik a dáva druhý. Ešte môžete aj s niektorými zbraňami buchnúť pažbou (ak vám dojdú náboje). V MOHAA nájdete obvyklé zbraňe. Od pištole cez samopal, sniperku, guľomet, granát až po raketomet. Ten je tiež superne spracovaný. Ako mieritko máte taký akokeby panel v ktorom je diera a to, čo cez ňu vidíte je to čo by ste mali trafiť. Ten panel vám, ale zaberá dosť priestoru na obrazovke, takže veľa toho nevidíte. Ešte k tomu s raketometom idete o niečo pomalšie ako s pištolou.

taká väčšia prskavka

     Inteligencia nepriateľov aj spojencov je na dosť vysokej úrovni. Áno, v MOHAA môžete mať aj spojencov. Väčšinou vám dosť pomáhajú, ale aj tak zostáva hlavná palebná sila vo vás. Vaši spojenci vytvárajú skvelú atmosféru, keď na seba navzájom kričia, alebo keď vám dávajú rozkazi. Vo vylodení v Normandii je to dotiahnuté k dokonalosti.

      Hra je presne tak dlhá, aby vám to zároveň stačilo, ale nie tak dlhá aby vás to omrzelo. Ja osobne som mal chuť prestať hrať MOHAA až v misii, kde som mal vybehnúť z vybuchujúcej budovy. Strašne veľa krát sa mi to nepodarilo a mňa to už prestalo baviť. Potom som zistil, že do konca hry mi chýba už asi len 50 metrov. Všetko toto dokopy dáva takú dávku zábavy, ktorá by stačila aj (pařánskemu) slonovi. Zoberme si to znova: Grafika, Zvuky, Zbraňe, AI, Hratelnost - všetko skvelé. Teraz nechápem, ako som mohol hru prestať hrať chvíľu po vylodení. Veľmi doporučujem MOHAA hrať na "Hard". Ja zvyčajne hrám hry na Normal, ale tuto to naozaj zlepšuje atmosféru hry.


Hodnotenie: 95%
Web: mohaa.ea.com

Saiffer
18. 03. 2004 - 20:43













Posledný Update:
05. 06. 2005 - 21:25

[05. 06. 2005]
- Chewbaca

[04. 06. 2005]
- Voľne žijúce hrochy

[02. 06. 2005]
- Akademické práce 2

[31. 05. 2005]
- Hoň ho!

[30. 05. 2005]
- Skákala Anička
- Zajačik
- Gladiátorík

[26. 05. 2005]
- Akademické práce

[25. 05. 2005]
- Pivo

[23. 05. 2005]
- Prievidza

[20. 05. 2005]
- odpoved na Hádanku

[17. 05. 2005]
- Hádanka

[15. 05. 2005]
- Nepokoj

[14. 05. 2005]
- Keď...
- O tebe


LOBOtomie banner

COMICSite banner

Saiffer Online banner

[S.I.G.] banner

ďaľšie moje weby:



Získajte Firefox! Skúste Firefox!


code + design by Saiffer © 2002 - 2005     mail: saiffer[zavináč]centrum[bodka]sk